Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Diabēts un ogļhidrāti: 5 slēptie avoti, kas jāpatur prātā

 

Vai esat kādreiz kaut ko apēdis vai izdzēris un pēc tam bijis pārsteigts par augsto cukura līmeni asinīs? Apsveicam! Esat atradis slepeno ogļhidrātu avotu!

Daudzi, kam diabēts ir jaunums, nezina par parastiem ēdieniem, kuros ir šis īpašais „pārsteiguma” elements. Ha, arī daudzi pieredzējuši diabēta veterāni mēdz paklupt uz šiem nedraudzīgajiem pārsteigumiem

Vairums ēdienu satur kaut cik ogļhidrātu, dažos to ir vairāk, nekā jūs iedomājaties. Te ir daži, par kuriem jūs varbūt neko nezināt.

 

1. Alkohols

Jūs varbūt zināt, ka raugs ēd cukuru, kas pārvēršas alkoholā un oglekļa dioksīdā. Stiprais alkohols nesatur cukuru, jo to ir pilnībā uzsūcis raugs (kas rada šo augstu alkohola saturu!). Ja tomēr pievienojat stiprajam alkoholam sulu vai limonādi, noteikti ņemiet vērā ogļhidrātus. 

Vīns, alus un sidrs, protams, satur cukurus, bet to daudzums atšķiras atkarībā no dzēriena tipa. Ja dzerat alkoholu un nevēlaties uzņemt daudz cukura, turieties pie sausajiem vīniem un stiprā alkohola kokteilī, kas nesatur cukuru vai satur to maz, piemēram, ar minerālūdeni un laimu. Pēc tam pārbaudiet cukura līmeni, lai saprastu, kā uz to reaģējat! 

Izlasiet šo ziņu, lai uzzinātu vairāk par diabētu un alkoholu.

 

2. Visu veidu piens

Piens vai piena produkti, piemēram, jogurts, arī var pārsteigt. Laktoze ir cukura tips, kas tiek pārstrādāts par glikozi, kad tiek patērēts (atceraties par „-ozes" likumu?). 

Izvēloties piena produktu ar zemāku tauku saturu vai bez taukiem, tajā ir samazināts tauku un kaloriju daudzums, bet ogļhidrātu saturs nemainās. Laktozi nesaturošs piens var likties labs variants, tomēr tas satur ogļhidrātus. Augu, piemēram, mandeļu vai sojas, piens, šķiet drošs, jo nesatur laktozi, tomēr daudzos no tiem ir pievienotais cukurs. 

Noteikti uzmanīgi izlasiet etiķetes!

 

3. Zirņi

Daudzi cilvēki zaļās krāsas dēļ uzskata zirņus par dārzeņiem, bet tie nelīdzinās citiem dārzeņiem. Tie ir pākšaugi, kas nozīmē, ka tie satur daudz ogļhidrātu. 

Šķelto zirņu zupa var būt jauka un silta ziemas dienā, bet tā arī paceļ cukura līmeni asinīs. Noteikti sekojiet līdzi porcijas lielumam, ēdot šo cieti saturošo dārzeni.

 

4. Tomātu produkti

Tomāti ir garšīgi un lielisks uzturvielu avots. Tomēr daudzi apstrādātie ēdieni, kuros izmanto tomātus, ir pilni ar cukuru. Tomātu mērce, kečups un spageti mērce bieži satur pievienoto cukuru. Labāk iemācieties pagatavot tos mājās, nevis pērciet veikalā.

Jūs varat izvairīties no pievienotā cukura un pagatavot aromātisku un gardu produktu, kas ir labāks par jebkuru veikalā nopērkamo. Tas pats attiecas uz daudzām mērcēm, piemēram, bārbekjū mērci, kas arī satur lielu daudzumu pievienotā cukura. Ja tomēr lietojam šo garšvielu, noteikti izmēriet porciju un iekļaujiet to ēdienreizes kopējā ogļhidrātu daudzumā.

 

5. Produkti bez cukura

Vienmēr atcerieties, ka „bez cukura” nenozīmē „bez ogļhidrātiem”! Daudzas uzkodas var saturēt mazāk cukura vai nesaturēt to nemaz, bet tajās var būt daudz cietes, kas tāpat ietekmēs cukura līmeni asinīs. Vēl viens pārsteidzošs ogļhidrātu avots ir proteīna batoniņi.

Daudzi no tiem ir paredzēti sportistiem, kam pēc slodzes vajadzīgi papildu ogļhidrāti. Noteikti izlasiet etiķeti!

 

Tagad jūs zināt

Mēs esam nosaukuši tikai saujiņu lietu sākumam, bet tādu ir vairāk. Paturiet acīs etiķetes, ziniet galvenos slēpto ogļhidrātu avotus un uzskatiet sevi par labāk apbruņotu pret nejaukiem cukura pārsteigumiem!

 

Dalīties

Filed under: