Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Veselīgs uzturs kopā ar ģimenes komandu

 

 
Būdami vecāki bērnam ar diabētu, jūs atbildat ne vien par to, lai viņš ēstu veselīgi, sēžot pie vakariņu galda, jūs mācāt viņam arī izdarīt pareizās izvēles, kad viņš ir prom no mājām.
 
Būt vecākiem var būt grūti, īpaši, kad bērni sāk mēģināt būt neatkarīgi un fiziski un emocionāli attīstās. Jūs noteikti zināt atšķirību starp veselīgām uzkodām un kino popkornu, bet vai kādreiz neesat domājis, ka par to nav vērts strīdēties? 
 
Te ir dažas idejas, kā mudināt bērnus izvēlēties ēst veselīgi – ar vai bez jūsu atgādinājuma.
 
  • Veidojiet ģimenes komandas atmosfēru. Bērni vienmēr vēro mūs – zināmā mērā arī viņu ēšanas paradumi tiek veidoti pēc mūsu parauga. Mēģiniet veicināt labas izvēles, vienkārši ēdot to, ko vēlaties, lai bērns ēstu. Vēl viena ideja ir izmēģināt jaunu ēdienu ģimenē kopā – tā var būt jauna uzkoda vai jauns auglis vai dārzenis, kas parādījies tirgū. 
  • Izveidojiet veselīgu našķu krājumus.  Centieties vienmēr turēt mājās veselīgas un viegli paņemamas uzkodas: augļu šķēles, vīnogas, ogas, svaigu dārziņu stienīšus vai sagrieztus gurķus, sieru ar zemu tauku saturu, popkornu vai maizes nūjiņas. Šādas gatavās uzkodas dod ģimenei iespēju neatkarīgi izvēlēties uzkodas. Turklāt bērni jūtas pašapzinīgāki, ja viņiem ir iespēja pašiem piedalīties ēdiena izvēlē.
  • Pieturieties pie grafika. Reizēm ikdienas kārtības zināšana palīdz bērniem justies drošāk un saprast, kas gaidāms, tā novēršot strīdus. Jūs jau zināt, kā tas darbojas, ja runa ir par gulētiešanas laiku vai skolu – mēģiniet turēties pie grafika arī ēšanā. Ja dzīve ir par strauju, lai grafiku ievērotu visu dienu, centieties par prioritāti izvēlēties brokastis. Pēc nakts gavēņa no rīta bērna cukura līmenis var būt gana zems – labas brokastis palīdzēs bērnam labāk domāt, justies un strādāt.
  • Celiet viņu pašvērtējumu. Pusaudži, īpaši meitenes, bieži ir īpaši koncentrējušās uz savu ārējo izskatu, tāpēc šajā laikā var rasties ēšanas traucējumi. Pārliecinieties, ka jūsu meita lieto medikamentus atbilstoši ārsta norādījumiem, dariet visu, lai viņai būtu veselīgs un pozitīvs pašvērtējums. 
  • Esiet elastīgs. Katram reizēm var paslīdēt kāja, arī pieaugušajiem. Centieties, lai bērns zina, ka negaidām no viņa perfektumu. Ja jums rodas problēmas, esiet godīgs un piedodošs, stāstiet, ka darbosieties kopā, lai palīdzētu atgriezties uz ceļa. Atcerieties, ka reizi pa reizei lietot saldumus ir pieņemami.
Galvenais – būt vecākiem ir ārkārtīgi grūti, bet, ģimenei darbojoties kopā, var izveidot veselīgu pamatu, kas pavadīs bērnu arī pieaugušā dzīvē. Vairāk ieteikumu vecākiem, kuriem ir bērni ar diabētu, lasiet šajā bloga ierakstā Diabetes Daily.
 

Dalīties

Filed under: