Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Tiecieties uz labāk, nevis – perfekti


Kliedēsim vienu diabēta mītu jau tūlīt – mītu, ka diabētu un cukura līmeni asinīs var kontrolēt perfekti. Nevar. Diabēta un cukura līmeņa kontrolēšanā ir tik daudz uzdevumu, ka nav iespējams izpildīt tos visus katru dienu un vienmēr veiksmīgi. 
 
Piemēram, jūs neēdīsiet perfekti visu laiku. Būs gadījumi, kad kāds notikums neļaus jums būt pietiekami aktīvam. Un reizēm jums var aizmirsties lietot zāles vai reģistrēt cukura līmeni asinīs.
 
Turklāt – lai arī mēs zinām, ka cukura līmeņa noturēšana ieteiktajā mērķa diapazonā palīdz attālināt vai novērst diabēta komplikācijas, to ne vienmēr var izdarīt. Mūsu organisms nepārtraukti visas dienas garumā veic dučiem vielmaiņas procesu, kas ietekmē cukura līmeni asinīs, daudzus no tiem mēs nemaz neredzam. Turklāt cukura līmeni asinīs un diabētu var ietekmēt arī, piemēram, slimība, stress un slikts miegs naktī.
 
Par perfektumu jāmaksā arī augsta cena. Tas var maksāt jums sirdsmieru. Tas var neļaut jums izmēģināt to, ko vēlaties, aiz bailēm no neveiksmes. Ja cerat kontrolēt diabētu perfekti, bet neizdarāt to, jūs to varat izjust kā neveiksmi. Daži cilvēki, kas perfektumu izvirza par mērķi, bet nesasniedz to, šī iemesla dēļ vispār pārtrauc rūpēties ar diabētu.
 
Psihologs man teica, ka “Cilvēki vienkārši nav radīti, lai būtu perfekti. Ja runa ir par diabētu, es saku cilvēkiem, lai mēģina izdarīt labāko, ko spēj, un zina, ka labi ir pietiekami labi.”
 
Ir vēl viena nepatiesība, kam daudzi cilvēki tic, – ka var kontrolēt cukura līmeni asinīs. Kontrole nav iespējama, tāpat kā perfektums. Ir pārāk daudz faktoru, kas ietekmē cukura līmeni asinīs. Varbūt esat dzirdējis par ‘X’ faktoru. Tas nozīmē – ja divas dienas pēc kārtas jūs darāt vienu un to pašu, ēdat vienu un to pašu ēdienu vienā un tajā pašā daudzumā un vingrojat tikpat daudz, jums vienalga ir dažādi cukura līmeņa mērījumu rezultāti. Kontroles ideja ir mehānisks skatījums. Tiek pieņemts – “dari to, un notiks šis.” Tā ir ar mašīnām, nevis ar mūsu organismu.
 
Tagad jūs varētu domāt – informācija, ka diabētu nevar kontrolēt perfekti, ir nomācoša, bet patiesībā tā ir laba ziņa. Tas atbrīvo jūs no situācijas, kad tik ļoti cīnāties un domājat, ka tā ir jūsu vaina, ja visu darāt pareizi, bet iegūstat negaidītus rezultātus.
 
Tātad – ja saprotat, ka perfektums un kontrole nav mērķis, kādu mērķi izvirzīt? Uzlabojumu. Tas ir mērķis, kas ir vērtīgs un sasniedzams. Jūs varat censties, lai rīt veiktos mazliet labāk nekā šodien.
 
Te ir dažas lietas, kas palīdzēs to izdarīt:
 
  1. Pārrunājiet ar savu veselības aprūpes speciālistu, kāds ir jūsu cukura līmeņa mērķa diapazons un kā to labāk sasniegt. Tā var būt vērošana, kā cukura līmenis asinīs reaģē uz dažādiem ēdieniem un fiziskajām aktivitātēm un ko darīt, ja cukura līmenis asinīs ir ārpus diapazona.
  2. Piedodiet sev, ja ir grūtības kontrolēt cukura līmeni asinīs vai diabētu. Tagad diabēts ir stāvoklis mūža garumā un jūs skrienat maratonu, nevis sprintu. Piedošana ir spēcīga dziedējoša enerģija, kas palīdz jums kontrolēt diabētu turpmākos gadus.
  3. Padariet diabētu par zonu bez nosodījuma. Neņemiet pie sirds citu cilvēku nosodījumu un nenosodiet pats sevi. Kritika var vājināt jūsu apņemšanos pildīt ikdienas uzdevumus. Tā vietā – dariet, ko varat, un novērtējiet visu, ko darāt, lai kontrolētu diabētu.
 
Visbeidzot – atcerieties, ka diabētu nevajag padarīt par visu dzīvi. Jūs esat jūs, nevis diabēts. Dariet to, kas jums patīk, pavadiet laiku ar tuviniekiem, pievērsieties vaļaspriekam, dzīvojiet tik pilnvērtīgu dzīvi, cik spējat un vēlaties.
 
Vērtīgs mērķis ir tikt galā ar diabētu labi, nevis perfekti. Jūs jutīsieties vairāk apmierināts ar sevi un visu, ko darāt, un tas palīdzēs jums tikt galā labāk. Pieņemiet, ka jūsu perfektums ir vienkārši būt ievērības cienīgai personai – tādam, kāds esat.

 

Dalīties

Filed under: