Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Tauku atrašana ēdienā


Ja kāds vēlas samazināt tauku daudzumu uzturā, jūs varētu ieteikt pamēģināt pusdienās ēst zupu un sviestmaizi, ēst vairāk salātus un izvēlēties desertus, kuros ir mazāk piesātināto tauku. Izklausās labi, vai ne?

Diemžēl tas nav tik vienkārši. Patiesībā piesātinātie tauki un transtauki slēpjas daudzos ēdienos, kas šķiet veselīgi. Te ir daži piemēri:

Salātu mērce. Visi kraukšķīgie, gardie dārzeņi ir lieliski – tajos ir daudz vitamīnu, minerālvielu un šķiedrvielu. Bet salātu mērce, kurā ir 20 gramu tauku vienā ēdamkarotes (15 ml) porcijā, var samazināt ieguvumus no salātu ēšanas – īpaši tāpēc, ka daudzi cilvēki apēd par 3 vai 4 reizēm vairāk par ieteikto daudzumu. Izvēlieties mērci, kas gatavota no pirmā spieduma olīveļļas, rapšu eļļas vai jogurta, un mēriet porcijas ar karoti.

Sviestmaizes. Pirms gatavojat sviestmaizi, padomājiet par piedevām, kas būs nepieciešamas. Tā vietā, lai bagātīgi lietotu majonēzi, lietojiet to taupīgi vai nelietojiet nemaz, pamēģiniet sinepes. Centieties izvairīties no gataviem vistas vai tunča salātiem – tajos bieži ir daudz majonēzes ar augstu tauku saturu. Izveidojiet savas sviestmaižu receptes, izmantojot tunci savā sulā vai vārītu vistu un pievienojot sagrieztus dārzeņus, svaigus garšaugus.

Iepakoti cepti produkti. Jebkuri gatavi pirktie maizes izstrādājumi vai uzkodas ir potenciāls transtauku avots. Pīrāgi, kūkas, cepumi, čipsi, pat kviešu krekeri, kas šķiet veselīgi. Kāpēc? Jo transtauki palīdz ilgāk saglabāt produktus svaigus. Apskatiet informāciju par uzturvērtību un meklējiet “daļēji hidrogenētu” vai “hidrogenētu” eļļu. Ja redzat to, produktā ir transtauki.

To nav zemesriekstu sviestā. Par spīti populārajam uzskatam zemesriekstu sviestā ir tikai daži grami piesātināto tauku un niecīgs daudzums hidrogenētas eļļas. Tajā nav ne grama transtauku. Noteikti apskatiet etiķeti un izvairieties no produktiem ar pievienotu cukuru vai eļļām.

Tagad, kad zināt, kur sliktie tauki slēpjas, centieties ierobežot tos saturoša ēdiena patēriņu un izvēlieties kaut ko veselīgāku.

 


Avoti:

WebMD. Healthy eating with diabetes: Your menu plan. Manage your diabetes head2toe [Internet]. New York, New York [cited 2017 Dec 5]. Pieejams https://www.webmd.com/diabetes/head2toe-15/diabetes-meal-plan?page=2.

Mayo Clinic. Diabetes diet: Create your healthy eating plan [Internet]. Rochester, Minnesota: 2017 March 25 [Cited 2017 Dec 5]. Pieejams: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/diabetes/in-depth/diabetes-diet/art-20044295.

Segal R, Robinson L. Choosing Healthy Fats [Internet]. Santa Monica, California: 2017 October [cited 2017 Dec 5]. Pieejams https://www.helpguide.org/articles/healthy-eating/choosing-healthy-fats.htm.

 

Dalīties

Filed under: