Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Skats uz fizisko slodzi no iekšpuses

 

 
Vairums cilvēku zina, kāpēc regulāra fiziskā slodze ir tik svarīga – tā palīdz samazināt svaru, pazemina holesterīna līmeni un asinsspiedienu, un pat uzlabo to, kā organisms izmanto insulīnu.
 
Bet kas notiek ar cukura līmeni asinīs, kad uzkāpjat uz skrejceļa vai ieejat tenisa kortos? Ja jūs saprotat, kā fiziskā slodze ietekmē organismu, jūs varat labāk kontrolēt cukura līmeni fizisko aktivitāšu laikā un pēc tām. 
 
Fiziskās slodzes laikā organisms dedzina cukuru, lai iegūtu enerģiju. Aknas izdala glikozi, kas ir uzkrāta, lai nodrošinātu degvielu.  Ja jūs turpināt kustēties vidējā intensitātē, muskuļi šo glikozi sadedzina, iespējams, izraisot pazeminātu cukura līmeni pēc treniņa. 
 
Tomēr dažreiz notiek pretēji. Tā kā aknas izdala papildu glikozi, lai nodrošinātu degvielu jūsu aktivitātēm, ja organismā nav pietiekami daudz insulīna, pēc treniņa cukura līmenis var paaugstināties. 
 
Kā pārliecināties, ka mums ir pietiekami daudz enerģijas, bet noturēt cukuru rāmjos? 
 
Sākt var ar cukura līmeņa mērīšanu pirms treniņa, tā laikā un pēc tā. Būs skaidri redzams, kā organisms reaģē uz izvēlētā tipa fizisko slodzi un intensitātes līmeni.  Tā kā cukura līmenis var turpināt kristies vairākas stundas pēc treniņa, turpiniet vērot, vai neparādās pazemināta cukura līmeņa pazīmes. 
 
Ārsts var ieteikt jums papildu veidus, kā kontrolēt cukura līmeni treniņu laikā. Tostarp: 
 
  • ja cukura līmenis pirms treniņa ir zem 5,6 mmol/L, apēst kādu uzkodu
  • treniņa laikā un pēc tam turēt pa rokai ogļhidrātus
  • dzert pietiekami daudz ūdens – arī dehidratācija var ietekmēt cukura līmeni
  • izvairīties no fiziskām aktivitātēm, ja cukura līmenis ir paaugstināts un analīzēs parādās ketoni
Konsultējieties ar ārstu, lai noskaidrotu, ar ko sākt, pēc tam laika gaitā precizējiet plānu. Tā kā jūsu fiziskā forma uzlabosies, var mainīties arī enerģijas līmenis un insulīna daudzums. Fizisko aktivitāšu mācīšanās tāpat kā viss pārējais, kas saistīts ar diabētu, ir process.

 

Avots:
Colberg S, et al. Physical Activity/Exercise and Diabetes: A Position Statement of the American Diabetes Association. Diabetes Care [Internet]. 2016 Nov; 39(11): 2065-2079 [piekļūts 2018. gada 22. februārī]. Pieejams http://care.diabetesjournals.org/content/39/11/2065

 

Dalīties

Filed under: