Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Sakiet prozit! ar pārliecību

Dzīve ar diabētu nozīmē svinēt katru mazo uzvaru, katru veselīgo izvēli un jaunu paradumu, kas palīdz kontrolēt cukura līmeni asinīs. Tas var būt lipīgi, tāpēc mēs esam padomājuši par to, kā diabēts var palīdzēt ģimenēm savās svinībās būt kopā veselīgi.

Visā pasaulē draugiem un ģimenēm patīk relaksēties un svinēt ar dzērienu. Ja jums ir konstatēts diabēts, jūs varētu satraukties par to, vai var turpināt iekļaut saviesīgos pasākumos vai brīvdienās alu, vīnu vai spirtotos dzērienus – vai ogļhidrāti ir dzēriena vērti? Vai alkohols ietekmē organismu citādi, ja ir diabēts? Ir grūti, ja kaut kas, ko kādreiz baudījāt ar prieku, kļūst par jaunu stresa un neapmierinātības avotu, tomēr, prātīgi padomājot par visu iepriekš, jūs vēl aizvien varat pacelt glāzi kopā ar mīļajiem un ar pārliecību teikt prozit!

Alkohola un diabēta pamati

Mērenās devās alkohols var būt lielisks veids, kā atgūties un izklaidēties. Patiesībā pētījumos ir pierādīts, ka reizumis lietoti pieaugušo dzērieni samazina sirds slimības, infarkta un insulta risku. (https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/alcohol/art-20044551) Tomēr cilvēkiem ar diabētu risks ir palielināts – arī tad, ja tas ir tikai viens alus vai kokteilis. Kad alkohols nonāk organismā, to pārstrādā aknas. Tā kā alkohols ir toksīns, aknas nonāk detoksikācijas režīmā, kurā uz laiku tiek pārtraukta glikozes izdalīšana, arī tad, ja organismam tā ir vajadzīga enerģijai. Aknas vidēji var sašķelt tikai vienu alkoholisko dzēriena porciju stundā. (https://www.thediabetescouncil.com/effects-of-alcohol-on-diabetes/) Turklāt daudzi ali, vīni un spirtotie dzērieni satur arī daudz cukura, kaloriju, un ogļhidrāti var strauji paaugstināt cukura līmeni.

 

Padomi dzeršanai ar diabētu

Ja izvēlaties iedzert, ir vairāki noteikumi, kas būtu jāievēro, cik vien iespējams.

·       Izvairieties no dzeršanas tukšā dūšā. Varētu likties, ka ir laba doma aizstāt ogļhidrātus un kalorijas ar citām, bet dzeršana, ja vispirms nav paēsts, var novest pie pazemināta cukura līmeņa vai pat palielināta saindēšanās riska. Tas var mijiedarboties arī ar jūsu lietotajiem diabēta medikamentiem un palielināt pazemināta cukura līmeņa risku. (https://www.healthline.com/health/type-2-diabetes/facts-diabetes-alcohol#1)

  • Izvairieties no kalorijām bagātajiem aliem. Amatalus, piemēram IPA vai stauts, varētu jums garšot labāk, bet tie arī satur vairāk alkohola un ir pilni ar kalorijām. Vidusmēra IPA alus satur 200 kalorijas un līdz pat 20 gramus ogļhidrātu vienā 12 unču (350 ml) pudelē. (https://www.livestrong.com/article/369399-nutrition-information-on-ipa-beer/) Ja jūsu izvēlētais dzēriens ir alus, padomājiet par kaut ko vieglāku.
  • Saldos kokteiļus aizstājiet ar kaut ko citu. Pasūtiet nevis kokteili ar augļu sulu, limonādi vai saldo krējumu, bet gan toniku, minerālūdeni vai diētisko sodas ūdeni.
  • Uzmanieties no nakts uzkodām. Alkohols var samazināt lēmumu pieņemšanas spējas un apņemšanos, tas dzeršanas laikā var novest pie sliktiem lēmumiem par uzturu. Paēšana pirms dzeršanas vienmēr ir labs veids, lai samazinātu šo risku, bet jūs varat arī paņemt līdzi nelielas diabētam piemērotas uzkodas, ja nu pēc dažiem dzērieniem ļoti gribas uzkost. (https://www.shape.com/healthy-eating/healthy-drinks/4-plan-ahead-ways-prevent-drunk-munchies)
  • Lietojiet medicīnisko aproci, uz kuras norādīts, ka jums ir diabēts. Hipoglikēmijas simptomi var izskatīties kā dzēruma stāvoklis (https://www.livestrong.com/article/369399-nutrition-information-on-ipa-beer/), tāpēc ir svarīgi, lai apkārtējie zinātu, ko darīt, ja noģībstat vai jums kļūst slikti.

Alkohols satur daudz ogļhidrātu un kaloriju, bet cilvēki ar diabētu tomēr var baudīt tradicionālo alus vai vīna glāzi. Paturot prātā cukura līmeni asinīs un ievērojot ikdienas ārstēšanu, „Jā!” iziešanai kopā ar ģimeni vai draugiem ir kaut kas, ko jūs vēl aizvien varat gaidīt.

Dalīties

Filed under: