Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Nosakiet savas robežas

 

Dienā ir tikai tik stundu, cik ir. Jūs varat izvēlēties, vai tērēt savu laiku, lai efektīvi ietu cauri visam lūgumu, vajadzību un darāmā sarakstam, vai arī būt izvēlīgākam attieksmē pret savu laiku. Vai vienmēr liekas, ka laika nepietiek? Vai varētu būt, ka jums ir grūti pateikt „Nē”, ja citiem ir kas vajadzīgs? Nav nekāds pārsteigums, ka cilvēkiem ar diabētu labi padodas vairāku uzdevumu veikšana vienlaikus (padomājiet – cukura līmeņa mērīšana zem galda, veicot pasūtījumu un uzturot sarunu ar draugu).

Tātad – kāpēc jūs nevarētu teikt „Nē” biežāk? Uztraucaties par citiem? Ja jūs izpildāt pārāk daudz lūgumu, jūs varat samazināt citu cilvēku stresu, bet jūsējais diemžēl palielināsies. Nevienam tas nenāk par labu, bet īpaši grūti tas ir cilvēkiem, kas cenšas kontrolēt cukura līmeni un plānot ēdienreizes.

Te būs dažas metodes, kā uzlabot savu komforta līmeni, vienkārši sakot „Nē”:

Nogaidiet, pirms sakāt „Jā”
Izveidojiet paradumu pateikt, ka ieskatīsieties savā plānotājā un vēlāk dosiet ziņu par savu lēmumu. Tas dod jums laiku apdomāt, vai jūs patiešām varat izpildīt lūgumu. Turklāt noraidīt kādu pa telefonu vai ar īsziņu var būt vieglāk.

Nejūtieties paskaidrojumu parādā
Patrenējieties pie spoguļa teikt šādu teikumu: „Diemžēl es nevarēšu to izdarīt.” Ja jūs tiešām jūtaties paskaidrojumu parādā, centieties pateikt tam cilvēkam, ka vienkārši nevarat iespiest viņa lūgumu savā darbu sarakstā. Tikai no jums ir atkarīgs, ko izlemjat iekļaut savā darāmo darbu sarakstā, un jums neviena priekšā nav jātaisnojas. Esiet stingrs, un pārējie sāks to saprast.

Apsveriet kopējo laika patēriņu
Skolas komiteja, kas tiekas tikai reizi nedēļā? Viegli. Tikai jums varbūt būs jāsameklē aukle, jāpagatavo vakariņas iepriekš, jāuzņemas papildu pienākumi starp tikšanās reizēm, jāorganizē transports un pēc tikšanās jāizsūta paziņojumi. Pēkšņi runa vairs nav tikai par stundu nedēļā no jūsu laika.

Padomājiet par sekām reāli
Visticamāk nevienam nebūs ne fizisku, ne finansiālu problēmu, ja neiesaistīsieties. Tāpēc nesteidzieties un paanalizējiet situāciju. Ja pateiksiet savam vadītājam, ka nevarat uzņemties papildu uzdevumu, kas ir sliktākais, kas var notikt? Vai zaudēsiet darbu, vai arī darbs tiks uzdots kādam citam? Atklāta saruna par jūsu laika ierobežojumiem var būt produktīvāka nekā nepaveicamu pienākumu uzņemšanās.

Rezervējiet laiku sev
Kā jūs pavadāt savu personisko laiku? Vai jūs skatāties televizoru, apmeklējat sporta zāli, lasāt labu grāmatu vai meklējat internetā veselīgas receptes – pārliecinieties, ka izbaudāt laiku, kas ir paredzēts jums.

Laika rezervēšana personiskām vajadzībām var palīdzēt labāk kontrolēt diabētu un ļaut jums darīt to, kas jums ir svarīgi. Nosakot sava laika robežas, jūs vairāk laika varat veltīt savai veselībai – tātad jūs varat būt labāks brīžos, kad tas ir tiešām nepieciešams.

 

Dalīties

Filed under: