Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Kā ēst augļus ar diabētu 

 

 
Es uzaugu ar diviem mango kokiem un diviem avokado kokiem pagalmā. Vasarā mūsu mauriņā bija vairāk augļu, nekā mēs spējām apēst. Man patīk vasaras mēneši, jo lietus un saule saražo daudz dažādu augļu, un man patīk ēst augļus. Kad biju bērns, mana vienīgā doma mango sezonas laikā bija: “Kā lai nenosmērē t-kreklu ar mango?” Tagad, kad man ir diabēts, viss nav tik vienkārši kā toreiz, kad biju bērns, jo, baudot augļus, man jāņem vērā šis tas vairāk, nevis tikai traipi uz t-krekla. Izmēģinot un kļūdoties, esmu iemācījusies iekļaut augļus savā ēdienkartē veselīgi. Lai to izdarītu, man bija jāmaina daži veci ieradumi. 
 
Vecie ieradumi bija augļu ēšana bez lielas domāšanas, neskaitot ogļhidrātus, padarot augļus par ēdienreižu centru, pārāk liela žāvētu augļu ēšana nesezonas laikā, piemēram, veselas žāvētu mango paciņas apēšana ziemas mēnešos. Šie ieradumi man bija jāmaina. Ir četri jauni ieradumi, ko esmu izveidojusi un kas ļauj man baudīt augļus, nekaitējot cukura līmenim asinīs. 
 
  1. Paņemt līdzi augļus uz treniņu: Es ņemu līdzi augļus uz sporta zāli un garās pastaigās, jo kardioslodze pazemina cukura līmeni asinīs. Kad tas notiek, es izmantoju iespēju apēst nelielu ābolu. Es dodu priekšroku āboliem, jo tos ir viegli paņemt līdzi un tie nesmērējas tik ļoti kā daži citi augļi. 
  2. Aizstāt ar augļiem citus ogļhidrātus: Reizēm es aizstāju ar augļiem cieti saturošos ogļhidrātus. Piemēram, tā vietā, lai vakariņās apēstu grilētu cāli ar rīsiem vai kartupeļiem, es aizstāju rīsus vai kartupeļus ar plantāniem, maizeskoka augļiem vai zaļajiem banāniem.   
  3. Zināt, kad ir augļu ēšanai labākais laiks: Pirms kāda laika es pamanīju, ka darba nedēļas laikā pirms pusdienām es esmu ļoti izsalkusi un varu pārēsties, kā dēļ cukura līmenis asinīs paaugstinās virs normas. Kad pārrunāju šo informāciju ar savu ārstu, mēs nolēmām, ka man jāpamēģina apēst nelielu uzkodu trīs stundas pēc brokastīm. Mana uzkoda ir neliels augļa gabaliņš kopā ar olbaltumvielām, piemēram, jogurtu, sieru vai gaļas šķēli. Tas ir palīdzējis saglabāt cukura līmeni stabilāku un dod man iespēju apēst augli 
  4. Iemācīties porciju lielumus un glikēmisko indeksu: Tā kā man ļoti patīk ēst augļus, glikēmiskais indekss man bija ļoti noderīgs. Es ātri iemācījos, ka man jāskaita ķirši vai vīnogas, ko es droši varu apēst, nevis jāsēž pie kilograma augļu un jāēd bez domāšanas. Iemācīšanās, ka 16 zaļās vīnogas atbilst mazam mango, palīdz man sakārtot lietas perspektīvā. Derīgi ir arī zināt, ka ne visi mango satur vienādu cukura daudzumu un ka liela nozīme ir mango izmēram.
Kad man tika noteikta diabēta diagnoze, es domāju, ka vairs nevarēšu ēst augļus. Pirmajos mēnešos es pilnībā izvairījos no augļiem. Esmu priecīga, ka ar dietologa palīdzību es atklāju, ka tas ir mīts un ka mērenā daudzumā augļi ir veselīgi. Mēs varam ēst augļus, mums tikai vairāk jādomā tam līdzi. Es ceru, ka šie padomu jums noder. 
 

Dalīties

Filed under: