Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Diabētam draudzīgs Halovīns, vai tas ir iespējams? 

 

 
Halovīns. Samhains. Visu svēto vakars. Lai kā jūs to sauktu, 31. oktobris nāk ar spokiem, gobliniem, satraukumu, izklaidēm un saldumiem visu vecumu bērniem. Un arī daudziem pieaugušajiem. Dzīve ar diabētu var padarīt Halovīnu par sarežģītu laiku, ja šie svētki ir īpaši mīļi.
 
Un kāpēc lai tie nebūtu mīļi? Var pārģērbties īpašā kostīmā, izgreznot māju un sagatavot gardus našķus, ko pasniegt draugiem, ģimenei vai izjokotājiem. Ja ir diabēts, Halovīns var būt kārdinājumu jūra, kurā var viegli novirzīties no veselīgā plāna, kas ar lielām pūlēm ir izstrādāts.
 
Bet tā nav jābūt. Īpaši, ja padomā par veselīgām iespējām, kas palīdz izvairīties no cukura līmeņa svārstībām. Mēs dalīsimies ar jums lietās, kas mums ir noderējušas, lai paliktu uzticīgi Halovīna garam, neuzņemot neveselīgu daudzumu cukura.
 
Ļaujieties saprātīgi
Ir svarīgi koncentrēties uz to, ko DRĪKST, nevis uz to, ko NEDRĪKST. Diabēta diagnoze nenozīmē, ka visa atlikusī dzīve jādzīvo bez cukura. Tā nozīmē, ka organisms nespēj veselīgi pārstrādāt lielu daudzumu cukura, tāpēc ir jādomā līdzi uzņemtajam saldumu daudzumam. Īpaši svarīgi tas ir tādā laikā kā Halovīns, kad cukurotie našķi ir pieejami visās malās.
 
Laba doma ir izvirzīt sev noteikumu, ka vispirms ir jāpaēd labs ēdiens. Ja koncentrējaties uz to, ka vispirms jāpiepilda vēders ar labu ēdienu – sātīgu, pilnvērtīgu, ar zemu ogļhidrātu saturu – ir mazāk ticams, ka pārcentīsieties ar našķiem.
 
Izvēlieties sev našķus gudri. Varbūt nezināt, bet vairums saldumu ražotāju piedāvā arī “smieklīga izmēra” jeb mazākas saldumu versijas. Šie našķi satur mazāk cukura nekā to lielākie līdzinieki, ļaujot baudīt tos bez vainas sajūtas vai neveselīgām cukura līmeņa svārstībām.
 
Lai arī izmēram ir nozīme, samazinot organisma uzņemtā cukura daudzumu, tas nav vienīgais apsvērums. Daži saldumi satur mazāk cukura nekā pārējie. Tumšā šokolāde, piemēram, ir veselīgāka izvēle nekā piena vai baltā šokolāde.
 
Kad kādu laiku nelietojām cukurotas uzkodas, mēs konstatējām, ka konfektes bez cukura, piemēram, zemesriekstu sviesta groziņi, ir gards aizvietotājs, kas apmierina mūsu saldumu kāri. Tikai atcerieties, ka arī tie ir jālieto ar mēru, citādi var rasties gremošanas traucējumi.
 
Par našķi izvēlieties augļus
Augļi piedāvā veselīgākas formas cukuru, protams, ievērojot mēru. Lai izvairītos no cukura līmeņa svārstībām, lieliska izvēle ir ogas. Arī ābols var būt piemērots našķis, jo tas atbilst gadalaikam un ir piemērots Halovīna svinībām. Kādreiz ābolu makšķerēšana šajā gadalaikā bija ļoti populāra spēle.
 
Varat pagatavot arī dažādas uzkodas un našķus, kuru galvenā sastāvdaļa ir ķirbis. Vai pagatavot citus jautrus, veselīgus Halovīna našķus.
Neaizmirstiet arī saglabāt sēklas no ķirbju laternām un apgrauzdēt tās. No tām iznāks lielisks našķis, kas apmierina kāri pēc sāļām uzkodām un nāk par labu veselībai
 
Koncentrējieties uz svinībām, nevis ēdienu
Halovīnā ir daudz aizraujošu aktivitāšu, kas neietver ēdienu. Ir tādas lietas kā:
 
  • Brauciens siena vezumā
  • Mājas, kur spokojas
  • Spoku stāsti
  • Kukurūzas labirints
  • Apslēpto mantu meklēšana
Koncentrējieties uz tādām darbībām, un jums nebūs laika un enerģijas, lai justu, ka kaut kas ir liegts. Ja jūsu kompānijā šādas aktivitātes nenotiek, varbūt sarīkojiet savu Halovīna pasākumu, kurā pats plānojat ēdienu.
 
Jūsu Halovīna ēdienkarte var būt “spokaina” kombinācija no pirkstiņuzkodām un ne pārāk saldiem našķiem, kas ieturēti Halovīna noskaņās.
 
Esiet aktīvs
Endocrine Web iesaka fizisko slodzi kā nozīmīgu instrumentu cukura līmeņa kontrolē un būtisku diabēta terapijas plāna daļu. Ja visu vakaru būsiet aktīvs, varbūt konstatēsiet, ka cukura līmenis asinīs ir relatīvi stabils arī tad, ja pa ceļam apēdat kādu našķi. Šajā vietnē apgalvots arī, ka fiziskā slodze palīdz insulīnam darboties efektīvāk. Arī cilvēkiem, kam ir insulīna rezistence.
 
Droši vien viena no svarīgākajām lietām, kas jāatceras Halovīna laikā – jūs neesat viens. Pēc Pasaules Veselības organizācijas datiem, 2014. gadā pasaulē bija 422 miljoni cilvēku ar diabētu. Diabēta kontrole bieži ir process ar daudziem soļiem, tostarp:
 
  • Veselīgs uzturs.
  • Nepieciešamo medikamentu lietošana.
  • Regulāra cukura līmeņa kontrole asinīs.
  • Mērena fiziskā slodze katru dienu.
  • Regulāra izmeklēšana, lai noteiktu komplikāciju pazīmes.
Ja cīnāties ar diabēta diagnozi vai terapijas plānu, konsultējieties ar savu ārstu. Ārsts varēs ieteikt resursus, kas palīdzēs jums kontrolēt savu stāvokli, lai panāktu vēlamo rezultātu. Īpaši laikā, kad ir vairāk kārdinājumu, piemēram, Halovīnā.
 

Dalīties

Filed under: