Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

6 padomi koledžas studentiem ar diabētu (un vecākiem arī!)

 

 
Lai arī cik nobriedis, cik gatavs, cik reizes bijis studentu pilsētiņā, koledža bieži ir pirmā reize, kad padsmitniekam pa īstam ir jātiek galā pašam. Un pat vispašpietiekamākajam tas var radīt dažus pārsteigumus.
 
Ko jūs varat darīt, lai padarītu šīs lietas pēc iespējas vienkāršākas? Te ir dažas idejas.
 
  1. Uzticieties savam istabas biedram. Pastāstiet viņam, kādas ir pazemināta cukura līmeņa pazīmes, kā nepieciešamības gadījumā injicēt un ka tās karameles nav tikai vēla vakara našķis. Tad varat pievērsties izklaidējošākām tēmām.
  2. Uzmanieties no ēdamzāles vilinājumiem. Diabēts vai ne diabēts, bet pieņemšanās svarā koledžā nav retums.1 Pica pusnaktī un vakariņu bufetes var visu sarežģīt, nemaz nerunājot par papildu ogļhidrātiem, lai tiktu galā ar pazeminātu cukura līmeni.2 Turklāt – ja bolus atcerēšanās nav jūsu stiprā puse, ātri varat zaudēt kontroli. Mēs neapgalvojam, ja jums nevajadzētu izbaudīt jauniegūto brīvību – tikai varbūt ne katrā ēdienreizē.
  3. Uzmanieties ar alkoholu. Ir cilvēki, kas kļūst pilnīgi traki, tiklīdz tiek prom no vecākiem. Bet, kā jau droši vien zināt, ar diabētu tas ir sarežģīti. Alkohols var palielināt pazemināta cukura līmeņa risku vēl 24 stundas pēc dzeršanas.3 Ja dzerat, esiet uzmanīgs, ēdiet pietiekami un sāciet ar drošu cukura līmeni.
  4. Nodrošinieties ar rezerves krājumiem. Ja lietojat Accu-Chek® Instant mērierīci, varat palūgt vēl vienu, lai tas būtu pie rokas, ja kaut kur pazaudējat savus krājumus.
  5. Novērtējiet sarunas. Jūs nevarat iedomāties, cik grūts jūsu pirmais prombūtnes gads būs pārējiem ģimenes locekļiem, īpaši, ja līdz šim viņi ir bijuši iesaistīti jūsu diabēta kontrolē. Pat tad, ja jums liekas, ka  palīdzība nav vajadzīga, atcerieties, ka katrs jautājums un padoms patiesībā nozīmē “es tevi mīlu.”

 

  1. Monroe CM, Turner-McGrievy G, Larsen CA, Magradey K, Brandt HM, et al. College freshmen students' perspectives on weight gain prevention in the digital age: web-based survey. JMIR Public Health Surveill. 2017;3(4):e71. Pieejams: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5658646/?report=printable. Piekļūts 2018. gada 30. jūlijā.
  2. Diabetes in Control. Losing weight with diabetes: What prevents it and causes weight gain. Pieejams: http://www.diabetesincontrol.com/losing-weight-with-diabetes/. Piekļūts 2018. gada 30. jūlijā.
  3. American Diabetes Association. Alcohol. Pieejams: http://www.diabetes.org/food-and-fitness/food/what-can-i-eat/making-heal.... Piekļūts 2018. gada 30. jūlijā.

 

Dalīties

Filed under: