Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
Latvia
hamburger overlay

Uzvaru nesošu mērķu izvirzīšanas māksla 

 

 
Visi zina, ka panākumu atslēga ir izaicinošu mērķu izvirzīšana, vai ne? Izrādās, šis izplatītais uzskats nav nebūt labākā pieeja. 
 
Psychology Today bija apskatīti pētījumi par mērķiem, motivāciju un panākumiem, tika secināts, ka pārāk plašu un ambiciozu mērķu izvirzīšana reizēm var izraisīt pretēju rezultātu.
 
Kāpēc? Nesasniedzamu mērķu izvirzīšana var būt graujoša. Tie var novērst uzmanību no citām vajadzībām, neļaujot cilvēkiem saskatīt kopēju ainu. Turklāt neirozinātnes pētījumi rāda, ka smadzenes pretojas lielām, plašām pārmaiņām, jau uzreiz darbojoties pretošanās režīmā.
 
Protams, mēs netaisāmies mest mērķus ārā pa logu, mēs tikai no jauna paskatīsimies uz to, kur un kā tos izmantot. 
Mērķi, kas vislabāk noved pie panākumiem, parasti ir konkrēti, viegli sasniedzami un saistīti tikai ar kādu vienu lietu. Svarīgs ir arī mērķa nolūks. Finansiāls ieguvums, piemēram, nav nemaz tik laba motivācija, kā varētu domāt. Bet pašsajūtas uzlabošana savukārt var būt pavisam cits stāsts. 
 
Kas ir labs mērķis? Tiecieties uz mazām uzvarām – pa vienai. 
Piemēram:
 
  • Nostaigājiet papildu 10 minūtes pirmdienās, trešdienās un piektdienās
  • Ja jums ir augsts asinsspiediens, noņemiet no galda sālstrauku
  • Katrām pusdienām pievienojiet dārzeņu porciju
  • Mēriet cukura līmeni asinīs tik bieži, kā iesaka ārsts, un uzziniet, kā rīkoties atkarībā no rezultātiem 
Kad mērķi esat sasniedzis, papildiniet to. Ja esat veiksmīgi veicis 10 minūšu pastaigas, nākamajā nedēļā staigājiet 15 minūtes. Ejiet uz priekšu pa vienam solim, tad virzīsieties īstajā virzienā. 

 

Avots:
Williams R. Why goal setting doesn’t work [Internet].  Psychology Today. New York, New York. 2014 July 11 [cited 2017 Dec 12]. Available from https://www.psychologytoday.com/blog/wired-success/201407/why-goal-setting-doesnt-work.
Langley, S. The neuroscience of change: Why it's difficult and what makes it easier [Internet]. Langley Group. Sydney, Australia. [cited 2012 May 23]. Available from http://blog.langleygroup.com.au/neuroscience-of-change-what-makes-change-easier/.

 

Dalīties

Filed under: