Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
hamburger overlay

Kāpēc patīkamas nodarbes nav treniņš


Šī ziņa nav par treniņiem. Tā ir par labu laika pavadīšanu un labu jušanos. Galu galā fiziskā aktivitāte nav jāsauc par “treniņu” vai “sportu”, lai tā dedzinātu cukuru. Sniegavīra celšana un frisbija spēlēšana ar suni noteikti skaitās.

Turklāt – lai arī ko jūs darītu, lai kustētos, tas lieliski uzlabo jūsu emocionālo stāvokli. Fiziskās aktivitātes uzlabo garastāvokli un paštēlu un var pat palīdzēt mazināt trauksmes un depresijas izjūtas – nav slikti, jo gaidām pavasari. 

Tātad runa nav par treniņiem. Runa ir par iemīļotām nodarbēm. Kas jums patīk? Apskatiet šīs idejas, kā patīkami izkustēties (nesaucot to par treniņu):
 
  • Daba – izmēģiniet pastaigu tuvējā mežā vai pilsētas parkā. Tā var būt skaista jebkurā gadalaikā. Ja ārā ir sniegs, saģērbieties silti un esiet drosmīgs. Ja ir dzīvību apdraudošs putenis, varbūt labāk izvēlieties vietējo ziemas dārzu.
  •  Bērni – nav nekā labāka par neprātīgu smiešanos pilnīgi bez iemesla, vismaz tad, ja esi bērns. Atvadieties no lepnuma un pievienojieties saviem bērniem (vai kļūstiet par brīvprātīgo vietējā skolā vai kultūras namā) bezjēdzīgā haosā. Uzbūvējiet sniega cilvēciņu ģimeni vai sniega cietoksni. Izveidojiet sniega piku krājumus un iznīciniet tos. Būsiet pārsteigts, cik jautri un nogurdinoši ir aukstumā spēlēties ārā. Ja ir pārāk auksts, apmeklējiet slidotavu telpās, rāpšanās parku, ūdens atrakciju parku vai pat zoodārzu (atrodiet zoodārzu, kurā dzīvnieki ir dažādās telpās).
  •  Dzīvnieki – piesakieties par brīvprātīgo vietējā dzīvnieku patversmē. Tur parasti ir daudz astainu draugu, kam vajadzīgas pastaigas, rotaļas un uzmanība. Tā ir abpusēji izdarīga sadarbība – astaiņi saņem uzmanību un pastaigu, cilvēks izkustas, un ir gandrīz neiespējami būt sliktā noskaņojumā, spēlējoties ar kucēnu. 
  • Cilvēki – labi, varbūt jums ir alerģijas, vai rejoši suņi krīt uz nerviem. Ja jums vairāk patīk cilvēki, padomājiet par nodarbībām vietējā sporta klubā vai deju studiju. Nepatīk ne suņi, ne cilvēki? Varbūt jums jāpierakstās uz kikboksu. Agresijas izlikšana pret boksa maisu ir vēl viens veids, kā uzlabot garastāvokli.
  • Vienatne – nepatīk ne bērni, ne dzīvnieki, ne citi cilvēki? Dažreiz vislabāk ir būt savās domās, izbaudot mieru un klusumu. Lai veicinātu pozitīvas sarunas ar sevi, kad esat viens, pamēģiniet pastaigu uz mehāniskā skrejceļa, apļu peldēšanu, svara bumbu cilāšanu, dārzniecību (labos laika apstākļos) vai vingrošanu pēc video vai lietotnes. Fitstar yoga piedāvā nodarbības plašā izvēlē, lai palīdzētu relaksēties, darbināt un atbrīvot prātu.
Vajadzīgas vēl kādas idejas? Apskatiet sarakstu ar 25 veidiem, kā trenēties, nejūtot to Nerd Fitness. Būtība ir tāda, ka nav svarīgi, ko jūs darāt – kamēr vien tas ir kaut kas, kas uzlabo garastāvokli un liek kājām kustēties.

Avots:
Mayo Clinic Staff. Depression and anxiety: Exercise eases symptoms [Internet]. 2017 Sep 17 [cited 2018 Jan 5]. Rochester, Minnesota. Pieejams: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/depression/in-depth/depression-and-exercise/art-20046495

 

Dalīties

Filed under: