Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
teksta izmērsaaa
hamburger overlay

Kad tiek diagnosticēts diabēts, dzīve mainās, bet ne visas pārmaiņas ir sliktas

 

Diabēts var būt tik biedējošs jēdziens. Īpaši, ja tiek attiecināts uz jums vai kādu, ko mīlat. Jūs varat justies ļoti vientuļš, kad sākat savu ceļu un uzzināt par daudzām metodēm, kā kontrolēt savu stāvokli. Nekļūdieties, pēc diabēta diagnosticēšanas jūsu dzīve mainīsies. Bet ne visas pārmaiņas ir sliktas.

Mana personiskā pieredze ar diabētu bija kā skatītājam, kad vēroju, kā trīs cilvēki, ko ļoti mīlu, iet savu ceļu ar šo slimību. Katram no viņiem bija sava pieeja, kā tikt ar to galā. Viens izvēlējās noliegumu. Otrs diabēta kontroli padarīja par savu misiju. Trešais turpina cīnīties ar šī stāvokļa realitāti un tā ietekmi uz veselību.

Par laimi šodien ir pieejami tik daudzi resursi, lai palīdzētu, kad piedzīvojat savu diabēta ceļu. Cerams, jūs pieņemsiet savu stāvokli agrāk, nevis vēlāk, lai varētu efektīvāk kontrolēt diabētu. Mērķa izvirzīšana var būt efektīvākais pieejamais līdzeklis, lai balstītu jūsu centienus un uzlabotu veselību.

Vai jums ir diabēta kontroles mērķi?

Jums nav uzreiz jāapgriež sava dzīve kājām gaisā. Galvenais ir izvirzīt mērķus, kas ir praktiski un sasniedzami. Dažiem cilvēkiem veicas labāk, izvēloties pa vienam nelielam mērķim. Tas ļauj koncentrēties uz vienu mērķi, nevis justies tā, it kā uzreiz būtu jāmaina visa dzīve.

Piemēram, jūs varat izvirzīt mērķi patērēt 100 gramus ogļhidrātu dienā vai pat mazāk. Tas nodrošina pietiekamu daudzumu ogļhidrātu uzturā, novēršot straujas cukura līmeņa svārstības, kas ir tik kaitīgas cilvēkiem ar diabētu. Tās noteikti ir pārmaiņas. Bet ne tik lielas, lai nekad nevarētu apēst kādu iemīļotu ēdienu vai našķi.

Cits mērķis varētu būt noiet vismaz 5000 soļus dienā. Tas neliks jums skriet maratonus. Tas ir labs sākums cilvēkiem ar sēdošu dzīvesveidu. Kad esat sasniedzis šo mērķi, varat apsvērt izaicinājumu noiet 7500 soļus dienā. Jūs varat pat izmantot sporta aproci vai vecmodīgu soļu skaitītāju, lai katru dienu skaitītu soļus, vienmēr mudinot sevi līdz dienas beigām noiet vēl kādu soli. Tas ļoti palīdzēja manam azartiskajam dvēseles radiniekam. Viņš līdīs vai no ādas ārā, lai pārspētu mani. Ja arī jūs esat azartisks, tas var būt ļoti noderīgs līdzeklis, kā sasniegt savus fiziskās aktivitātes mērķus.

Mazi, bet konsekventi mērķi var palīdzēt sasniegt iespaidīgus rezultātus cukura līmeņa kontrolē, izvairoties no kaitīgajām cukura līmeņa svārstībām, un samazināt A1C rādītājus. A1C kontrolēšana ir noderīga komplikāciju riska samazināšanā.

Cīņa par fiziskajām aktivitātēm ir reāla
 
Ļoti nedaudziem cilvēkiem šajā pasaulē patiešām patīk fiziskās aktivitātes. Bet vairums no mums vēlas to sniegtos labumus. Ja dzīvojat ar diabētu, ikdienas fiziskās aktivitātes ir lielākā dāvana, ko varat dot savai veselībai. Citiem vārdiem sakot, tā ir dāvana sev, kas palīdz labāk kontrolēt diabētu. Biežākās sūdzības par fiziskajām aktivitātēm ir apvienojamas dažās galvenajās grupās:
 
  • Izmaksas
  • Laiks
  • Sāpes
  • Vienveidība
Patiesībā fiziskās aktivitātes neko daudz nemaksā. Lai kustētos, nav nepieciešams smalks sporta zāles abonements. Ir daudz kustību, ko var veikt mājās. Mājas tīrīšana, dejošana iemīļotās mūzikas pavadībā un pat ķereņu spēlēšana ar bērniem, mazbērniem vai kucēniem var palīdzēt sadedzināt kalorijas un uzlabot asinsriti.

Ja ietversiet vingrošanas komponentu darbībās, ko jau darāt, ikdienas fiziskajām aktivitātēm pat nebūs jātērē daudz papildu laika. Tikai 30 minūtes dienā vidējas intensitātes fiziskās slodzes var ievērojami uzlabot veselību. (avots: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/expert-answers/exercise/faq-20057916) PLUS, lai tas jūs nebaida, jums visas 30 minūtes nav jāiztērē vienā reizē. Pamēģiniet 5–6 minūtes garas kustību sesijas dienā vai trīs 10 minūšu iespējas pakustēties.

Sāpes daudziem cilvēkiem ar diabētu var būt problēma. Daudziem ir diabēta komplikācijas vai citas veselības problēmas, kas vidējas un augstas intensitātes fizisko slodzi padara ļoti sāpīgu. Ja tā ir, padomājiet par priekšrocībām, ko sniedz vingrošana ūdenī. Tā dod daudz labuma bez trieciena sāpēm, gūžu vai muguras sāpēm, kas saistītas ar tradicionālākām vingrojumu programmā. (avots: https://www.cdc.gov/healthywater/swimming/swimmers/health_benefits_water_exercise.html)

Vienveidība ir vieglākais, ko pārvarēt. Atrodiet kādu, ar ko darīt atšķirīgas lietas. Tā bija mūsu cīņa. Mēs konstatējām, ka palīdz dažādība – nedarīt katru dienu vienu un to pašu.
Sadarbojieties ar citiem, kas trenējas. Neatkarīgi no tā, vai tā ir sporta programma, kurā cilvēki tiekas divreiz nedēļā, dārzkopības klubs, kas tiekas reizi nedēļā, riteņbraukšana pavasarī un vasarā vai pat disko ar skrituļslidām (ja veselība to ļauj), galvenais ir fiziskajām aktivitātēm pievienot prieku, lai tās nav smags darbs.

Kā var pateikt, ka pūles atmaksājas?

Savu pūļu rezultātus var ieraudzīt daudzos veidos. Viens no patīkami pārsteidzošajiem veidiem daudziem cilvēkiem ar diabētu – svari sāk rādīt mazāku skaitli. Citi veidi, kā izmērīt sasniegto:
 
  • Zemāki cukura līmeņa rādītāji.
  • Zemāks A1C (kas ir liela uzvara cilvēkiem, kas ar to cīnās).
  • Uzlabojies enerģijas līmenis un garastāvoklis.
  • Retāks pēcpusdienas nogurums (kas piemeklē, kad cukura līmenis asinīs krītas pēc paaugstināšanās – parasti pēc ēšanas vai cukuru saturošām uzkodām).
Diabēta kontrole prasa pārmaiņas. Bet diabēta kontrolēšanai ir ārkārtīgi liela ietekme uz vispārējo veselības stāvokli, garastāvokli, izturību un enerģijas līmeni.
 

Dalīties

Filed under: