Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
hamburger overlay

8 veidi, kā uzvarēt kārdinājumus

Visiem ir kārdinājumi, bet cilvēkiem ar diabētu pretoties kārdinājumiem ir īpaši svarīgi. Par laimi kāre uz ēdienu parasti rodas galvā un nav atkarīga no fiziskajām vajadzībām. Zinot to, vai varat atrast sevī gribasspēku pretoties tam? 

1. Pārbaudiet cukura līmeni
Ja jums ir diabēts, ir ļoti reāla iespēja, ka jūsu organismam kaut kas ir vajadzīgs. Vai jūs kādreiz ir pārņēmusi pēkšņa kāre pēc kaut kā, un tikai vēlāk jūs sapratāt, ka tas bija tikai pazemināts cukura līmenis? Kad uzbrūk kārdinājumi, vispirms pārbaudiet cukura līmeni. Jūs varat aiztaupīt sev daudz nepatikšanu dienas laikā.

2. Pajautājiet sev – „Vai es tiešām esmu izsalcis?”
Ja neesat izsalcis, tomēr jūtaties tā, ka nevarētu pateikt nē atlikušajiem makaroniem, tas varētu būt kārdinājums. Reizēm, konstatējot acīmredzamo, var iegūt papildu stimulu, kas vajadzīgs, lai pretotos kārdinājumam.

3. Nekļūstiet izsalcis
Ēdiet veselīgas brokastis ar sātīgajām olbaltumvielām un šķiedrvielām, un jūs mazāk kārdinās pēkšņs izsalkums vai cepumu trauks birojā.

4. Uzmanības novēršana
Ejiet pastaigāties, sakārtojiet savu galdu, samaksājiet dažus rēķinus, darbojieties. Dariet kaut ko, kas nodarbina prātu un novērš domas no našķiem, ko kārojat.

5. Uzkodiet gudrāk
Vienmēr turiet savā tuvumā veselīgus našķus: augļus, riekstus vai košļājamo gumiju bez cukura. Turiet tos mājās, auto, darbā, somā – jebkur, kur tie ir viegli pieejami.

6. Ūdens kā glābiņš
Vai zinājāt, ka kāre pēc cukura var būt vienkārši zīme, ka slāpst? Izdzeriet lielu glāzi ūdens un paskatieties, vai kāre pazūd.

7. Saglabājiet enerģiju
Centieties izvairīties no lietām, kas atņem enerģiju – izlaista ēdienreize, nekontrolēts stress — un iekļaujiet lietas, kas ļauj justies mundri, kā fizisko slodzi un pietiekami daudz miega. Ir lielāka iespēja, ka roka pasniegsies pēc kārotā tad, kad jutīsieties noguris.

8. Atmetiet kategoriskus likumus
Citiem vārdiem sakot, šad un tad ļaujieties kārdinājumam. Jums nav jāpārspīlē un jāapēd ducis sviesta cepumu, bet jums nav arī pilnībā jāatsakās no tā, kas jums patīk. Kā mēdz teikt, visa pamatā ir mērenība.

 

Avoti:
Fesler K. The Craving Brain. Tufts Now [Internet]. Medford, Massachusetts: 2014 Feb 11 [cited 16 Aug 2017]. Pieejams: http://now.tufts.edu/articles/craving-brain
Joslin Diabetes Center. Food ‘Cravings’ and Diabetes [Internet]. Boston, Massachusetts [cited 2017 Dec 14]. Pieejams: http://www.joslin.org/info/food_cravings_and_diabetes.html
Iliades C. Diabetes breakfast mistakes to avoid: Managing type 2 insulin. Everyday Health [Internet] 2016 Feb 02 [cited 2017 Dec 14]. Pieejams: https://www.everydayhealth.com/hs/type-2-diabetes-treatment-diet-exercise/diabetes-breakfast-mistakes/.
Diabetes CO UK. Diabetes and Stress [Internet] 2017 Diabetes Digital Media Ltd [cited 2017 Dec 14]. Pieejams: https://www.diabetes.co.uk/diabetes-destress.html

 

Dalīties

Filed under: